Tuesday, March 4, 2008

Sketsa Dihening hari.....

Suatu pagi ketika Pak Lah sedang termenung memikirkan masa depan, sakit kepala sehingga habis panadol satu papan.....

SPR (
Tan Sri Rashid Abdul Rahman): Yo brader.. jauh termenung..???

Pak Lah: (senyap sambil memicit kepala)

SPR: Aik.. senyap je ni???

Kemudian najib pun sampai. Dengan koyop yang melekat penuh di dahi dan kepala..

SPR: Loh.. ni apa kena plak ni..? koyop bertampal dah macam serban..

Najib: Kitorg tengah sakit kepala ni.. Rakyat ramai yang dah tak nak sokong kita ni...

SPR: Abis..? nak suruh gua buat apa bro???

Najib: (sambil memicit-micit bahu
Tan Sri Rashid Abdul Rahman).. kitorg ni nak mintak tolong kat lu la.. Guna taktik macam biasa la.. hehehehehe

Pak Lah: (termenung lagi sambil membayangkan bagaimana jika kalah dlm pilihan raya kali ini..?? sambil berkata dalam hati "macam mana nanti aku nak bayar jet peribadi aku yang 200 juta tu..? kapal layar aku yang 40juta..? macam mana aku nak hidup ni...???"

Najib: Buat taktik biasa la.. kasi pengundi kita boleh undi 2-3 kali.. kamon la brader.. terdesak dah ni...

SPR: Ala bro.. gua br ingat kali ni nak jujur.. nak telus kat rakyat.. (br bertaubat kot..?)

Najib: Kitorg dah desperado la bro.. Lu mansuhkan la penggunaan dakwat tu .. kang orang kita tak bleh nak undi 2-3 kali.. kamon la bro.. Macam la tak biasa kita buat macam ni.. Bab jujur tu lain tahun la..

SPR: (termenung, sama ngan Pak Lah)

Najib: Ala lepas menang nanti gua hulur la kat lu 2-3 juta.. ok tak..?

SPR: Kalau camtu gua setuju.. Esok gua umumkan pembatalan penggunaan dakwat..

Najib: That's my brader.. Amacam Pak Lah.. ok tak idea gua ni..? Ini je cara nak menang selain undi pos kita tu

Pak Lah: (nampak sedikit lega) Gua ikut je la mana yang ok.. Janji menang.. Karang mampus gua nak bayar jet peribadi 200 juta dengan kapal layar gua 40juta tu.. (br nak tersenyum)

Keesokannya
Tan Sri Rashid Abdul Rahman pun mengumumkan pada seluruh media pembatalan penggunaan dakwat sambul memberikan alasan ntah hape-hape.. Biasa la tu.. Tak heran pun...

No comments: